söndag 26 augusti 2007

Söndagskväll

Dags att tända ljus nu när kvällen blir mörkare. Idag har jag varit på hantverksutställning här på hembygdsgården. & där bara stod han - Valentin - som min underbara ljusstake heter- & jag bara föll pladask för honom. Paret som stod för trådslöjdsarbetena berättade att de namnger sina alster efter det namn i almanackan när den stod klar. Är det inte ljuvligt??? Vilken själ han har min Valentin!
Har också hunnit med att besöka en väninna i trädgårdsföreningen. Hon har ett stooort växthus (inte alls avundsjuk...bara lite...). Därinne växer ett aprikosträd med underbart söta frukter.

Inte bara aprikoser trivs inne i växthuset. Här är missen som matchar aprikoserna. Uppkrupen på en bjälke under taket.















27 kommentarer:

Skatan sa...

Ja du, tänk den som hade ett växthus...hur går det förresten med dina växthusplaner?

Sagalisa sa...

Vilken vacker ljusstake,hans namn oxå:)Det där växthuset skulle jag vilja sitta i denna regniga vecka vi har framför oss!!Ha det bra/Anna

johanna sa...

Vilket växthus!!Tänk att ha ett sånt...Vilken fin ljusstake!!!
kram

Anonym sa...

Det blev allt lite julstämning med den...

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej!så mycket fint du har....jättemysig sida verkligen.

inspired and handmade sa...

Vilken otroligt fin ljusstake!! Verkligen ljuuuvlig...trevlig kväll!! Kram Veronica

Anonym sa...

Hej! Jag har kollat din blogg flera
gånger,tycker det är jättekul att du
verkar ha liknande stil inredningsmässigt som mig och även vad gäller musiksmak! Vilken trädgårdsförening är du med i?
Jag bor i Karlstad , har nyligen gått med i "trädgårdsamatörerna".
Hälsningar Liselotte.

Lynetmor sa...

Hei, så nydelig lysestake du har kjøpt. Og den fine engelen bak der var jo så fin, hvor kommer den fra? Nydelig var den :-)

Anonym sa...

Vilken jättefin "valentin"! Jag tycker så mycket om luffarslöjd, håller på och pysslar en del här hemma nu...

Anonym sa...

^Je découvre ton blog et j'ai vu plein de jolies choses!!!!

Anonym sa...

Jättefin ljusstake. Visst blir man avundsjuk på andra som har så fina växthus. Än så länge är det bara en dröm hos mig. men en dag kanske jag blir ägarinna till ett eget växthus.

My Lovely Home sa...

Kikar in, kul för jag har inte varit inne här förut.Kram Johanna

Älfgärdet sa...

Liselotte:
Så kul när man hittar nån med samma smak - i synnerhet vad gäller musik för vi är inte så jättemånga! Säger jag till flera av mina vänner att jag gillar Winnerbäck så har dom inte en aning om vad jag snackar om..... Dock har jag några få eldsvurna... Men man kan ju njut av varandras sällskap på andra plan också såklart. En del har jag ju till trädgårdsprat bl a! Jag är med i Forshaga hemträdgårdsförening. Vi har strax över 200 medl & har ganska mycket aktiviteter för oss. Är du intresserad så kan jag skicka dig ett program om du mailar mig. Vi kommer alldeles snart ut med höst/vinter-programmet. (Jag sitter med i styrelsen om du undrar varför jag känns så nördigt insatt i just detta...!). Jättekul med fler "grannar"!

Skatan sa...

Hej igen! Kom precis på att det är ju DIG jag skall fråga om råd när det gäller vår lilltoadörr. Den är vad jag kan förstå helt obehandlad. Jag vill måla den i någon ljus och täckande färg, dock är jag livrädd att den skall bli "plastig". Hm...har du något råd till en amatörmålare?

Sov gott!

♥ Pia... sa...

sicken tjusig valentin:)...växthuset gick inte av för hackor det med....PIA

Anonym sa...

Hej igen!
Jag vill gärna se ert höst /vinter program,men - ursäkta en idiotisk fråga- mailar:vart?
(Gick ur grundskolan -87 så data-
kunnandet är klent och bloggvärlden en ny bekantskap för mig!) Liselotte

Älfgärdet sa...

Liselotte:
nä det var ju inte så lätt att maila mig... jag gick ur -85 så det är ju ännu värre med de kunskaperna...! Nu har jag emellertid lagt till min mail i infot om mig.

Solsjö - Under en vind sa...

Har nu kikat runt här lite...du har en mycket fint blogg och ett sååå vackert hus! Jag kommer igen! Kram!

Eva Agnes sa...

Underbar ljusstake, den där Valentin. Vilket arbete de har lagt ner på den.
Förstår så klart, att du inte hinner med Utmaningen nu.
Kramar Eva Agnes

MiaMaria sa...

Hejsan!
Kul att du tittade in på min sida ska själv kolla igenom din. KUL!
Vilket stort och vackert hus ni har.. / Maria

Hoppas du hittade något på Hallongården...

Stina sa...

Väldigt fint. Kramis

Solsjö - Under en vind sa...

Så härligt med aprikoser!! Känns verkligen exotiskt! Må gott! Kram!

Sagalisa sa...

Hallåj i stugan,japp min grabb är 10 år!!!Men visst är det roligt att shoppa coola kläder till han nu..
Ska på bröllop o tänkte blanda stilrent med döskallar!!!Jag är utbildad sömmerska men har jobbat många år inom olika cafeer,det är så roligt att skapa med sötsaker..
Trevlig kväll/Anna

Hem och Lycka sa...

Vilken söt kisse!

Ankan sa...

Vilken vacker kökshylla du har! Är det en gammal pralinlåda från Cloetta som står där?? Jättecharmig!

Anonym sa...

Wow, ja ett sådant växthus skulle man väl inte direkt tacka nej till!

Anonym sa...

Vilken söt katt du har!