måndag 14 juli 2008

Projekt växthus påbörjat!

Växthuset på bilden ser vansinnigt stort ut, kommer från Vansta trädgård, men är inte mer än på ca 20 kvm. Det mäter ca 5,80 x3,30 & har en höjd på 3,70. & det är detta växthus som vi har i huvudet när vi nu har dragit i gång vårt projekt! Våra mått blir ungefär de samma. Vår vän Anders var här med skopan igår & idag har mannen handgrävt en del för att få det i våg. Nu ska det gjutas & muras & sen en h-es massa fönster, 20 st till & börja med, som ska kittas & målas. Ingången blir på gaveln & jag har inte än bestämt mig för om jag vill ha drivbänkar eller ej, förmodligen är jag väl dum om jag inte gör några, eller vad tror ni?

15 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Ett växthus står högt på min önskelista. Och speciellt ett med vacker grund - precis så som jag förstår att ert kommer att bli. Kul att få följa arbetet.
Kram Sussie

MiaMaria sa...

Hej!

Men så spännande ska bli kul att få följa med på denna resa.....

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Jenny sa...

Oj, oj, oj vilket vackert växthus! Tänk om man hade plats för ett sånt på baksidan av vårt radhus … ;) Lycka till!
Ja, sommar-Värmland slår allt i semesterväg. Snart bär det av igen. Var i V-land bor du, norr, söder? Själva håller vi till längs Klarälven strax utanför Ekshärad.

Jenny Oak Fae sa...

Snyggaste tänkbara modellen på ett växthus !!!

: )

Kram & ha en underbar vecka !

/ Jenny

<3

Tvert-om-tanten sa...

Oj, oj, oj...for et flott drivhus du kommer til å få!!! Gleder meg til å se det ferdig .-)

Klem

Granne med Selma sa...

Jaaa! Kom!
Kram Sussie

Lyckofröken sa...

Vilket underbart växthus! Det skall bli jättespännande att få följa ert arbete!
Jag älskar Sofia Karlson, lyckost dig som ska få gå på hennes konsert.Ha det bra! Kram A

Noll54/Eva-Karin sa...

Ja kör på med projekten,,,,ska bli spännande att följa!!
Hoppas Danmark resan var bra!
Ha det så bra!
Eva-Karin/noll54

♥ Pia... sa...

Åhhh..du ska till Sussie i môr´n...då har du nåt att se fram emot:)..för gud så roligt vi hade..vilka underbara människor...vilket hus..ja ..jo ..lite grön var jag allt som när jag kom hem till mitt liiiiillla hus:)..blott en tredjedel av hennes kvadratmeter..men som sagt vad gör väl det i det hela..för så sköjjigt som vi hade..och kakera sen..mums..ta kjolen med resår i:)..vilket växthus ..oj..nu blev jag grön igen..ajajaj....ha de sååå bra..PIA

Annika sa...

Hörde på byggda att det drar ihop sä te kafferep för däg åg.... Sönn bare att dä itte ble på samme gång söm öss... Hadde vöre rolit o träffe dä... Du får gäre sôm Pia sägger å ta den kjoel mä resårn.... för kakera smaker mer... Ha en rektigt trevvli tur o häls mä dä.... Annika

Mitt Egnahem sa...

Vad kul! Då kanske vi ses i eftermiddag... Jag och tuppen åker till "Grannen". Lyckliga du som får så fint växthus!!! MVH Mitt Egnahem

Tvert-om-tanten sa...

Gjett om jeg misunner dere som har vært hos Sussie! Det er ikke så veldig langt fra der jeg bor, så kanskje, kanskje jeg tar turen dit en annen gang...

Tenkte på deg da vi var ved Klarälven! Vet jo at du bor et eller annet sted ved dens bredd!

Klem

Tvert-om-tanten sa...

Var du forresten p� Cafe August og h�rte p� Sofia Karlsson? Jeg s� f�r vi reiste at hun skulle opptre der dagen f�r vi kom til Karlstad, kjempeergelig...

Klem

Granne med Selma sa...

Hej goa, goa du!
hade så gärna velat prata mer med dig, men vi får ta igen det när vi ses nästa gång:-)
trappan ska faktiskt målas med linolja...jag ska ge färgen en chans... til... Har målat med linoljefärg förut, men tyckte den var så rinnig. Men det blir nog snyggast slitage i en trapp med linoljefärg:-)

Hur går det med ert växthus? Raymond och jag satt och spånade på att göra ett frampå... *hm* fast vi måste ju göra färdigt verandan först ;-)
KRAM Sussie

Anonym sa...

Hej
Jag längtar så efter att se hur ert växthus blir. Skulle själv vilja ha ett liknande det på bilden. En award har du att hämta hos mig!
kram