onsdag 17 september 2008

I helgen som var fick vi besök av gamla vänner ifrån förr. Likasinnade vänner :). Renoverande & restaurerande vänner. Med sig hade de ett stort, mycket gammalt skåp som jag ska få äran att sätta mina allra varsammaste händer i. De hade också med sig denna ljuvliga kreation som Mia hade gjort. Så vacker! Pryder verkligen sin plats på köksbänken.
& så min alldeles egna kreation, i något enklare tappning än den föregående ;). Älskar mossa & dessa minicyklamen är så fina! Lyfter ljuset i hallen.
Här i vårt hus är det ganska kallt nu när hösten inte bjuder på någon värme att tala om. Naturligtvis har jag inte hunnit klart med våra fönster, vem kunde tro något sådant? (Ingen som känner mig, förmodligen :D). Det bilden ska visa är hörnjärnen med spårskruv. För min del kan jag inte förlika mig med att använda mig av något annat ute som inne på beslag eller vad som helst som kräver en skruv. Känslan blir för mig något helt annat.
Har idag hängt upp några tjocka draperier för våra öppningar i fasaden....det börjar dra ganska snåla vindar....

2 kommentarer:

Annika sa...

Har försökt kommenter hela dagen men inte vill mr Blogger samma som jag så jag lurar honom nu när han gått o lagt sig...:) vilket fint tyg du fyndat.... o sytt av... kanon... gillade dina vackra bilder också... skålen var så fin o buren har du lyckats med... jättefin.... ha en skön helg o hoppas vädret håller sig så du kan måla... Kram Annika

Viola sa...

Hallå där, glädjande att få höra av dig. Vilka vackra bilder på blommor och marmor, ha det gott i veckan som kommer, kram VIOLAN