torsdag 23 juni 2011

Pioner & kirskål

Vissa dagar vaknar jag rusig. Idag var en sådan morgon. Midsommar står för dörren! Men vad än mer: jag har just fått en sändning från Gysinge! Jag kan måla hela midsommarhelgen! & jag kan skura ALLA golv!

Tänk att lycka kan komma i så underliga former. För mig räcker det att känna doften av linolja eller att plocka ihop en bukett av pioner & kirskål.
Ikväll ska jag till vår vackra hembygdsgård här i Skived & löva midsommarstången inför morgondagens firande. Själva midsommarafton är inte det viktiga för mig, det är den trolska kvällen innan.


VEMODIG MIDSOMMAR ÖNSKAR JAG ER!

2 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Förstår precis hur du kan känna så *ler*
Önskar dig en trolsk kväll och en magisk midsommarafton.
Mia

Anonym sa...

Hej! Tack detsamma! Hörde visan på radion alldeles nyss när jag grejade med sill inför morgondagen och kom i stämning..
Ha en trevlig midsommar!

Ps! Jag ska på S.Sundström på café August den 7/7!/Liselotte